تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 - 17:26
کد خبر : 9350

۵۰۰میلیارد تومان برای اتمام راه آهن قزوین آستارا

۵۰۰میلیارد تومان برای اتمام راه آهن قزوین آستارا

جارستان:مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت :روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه۵۰۰میلیارد تومان برای راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا و ۴۰ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شد. به گزارش جارستان و به نقل از ایسنا

جارستان:مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت :روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه۵۰۰میلیارد تومان برای راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا و ۴۰ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شد.

به گزارش جارستان و به نقل از ایسنا گیلان، سیدرضا سیددانش در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات، سازمان برنامه و بودجه را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود .

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت : روز گذشته در کنار تخصیص سایر طرح‌های ملی از سوی این سازمان ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن قزوین رشت ـ انزلی ـ آستارا و ۴۰ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شده است.

گفتنی است، پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است. خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

لازم به ذکر است، راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول ۲۰۵ کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و حدود ۴ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.